Ungdomsläger i Ånnaboda

Jag fick äran att aggera ledare när svenska cykelförbundet ställde till med kalas för ungdomarna. 12-16 år var ungdomarna som kom från alla delar av Sverige för att delta på lägret, alla cykelgrenar var inbjudna. 
Jag var inbjuden som ledare och framförallt för att prata om riksidrottsgymnsaiet i Skara, där jag nu går mitt 4e och sista år. 

Lägret bestod av massor med träning (utan cykel) och en heldel föreläsningar. Jag blev lovad träningsvärk redan innan första träningspasset och minnsan, jag åkte hem med träningsvärk. Vi fick testa på dans, yoga, afrikans dans, löpning och styrkeövningar ute i snön. 
Vi blev väckte strax efter kl06 på morgonen och fick 5minuter att byta om för att sedan ge oss ut på en morgontur i löparskorna. Vi joggade en stund i mörkret innan vi stannade på en "upplyst" plan för styrkeövningar.
 
Vi testade på yoga!
Vi dansade 125pers i en liten föreläsningssal.
Dans ;)
Och min personliga favorit denna helgen, AFRIKANSK DANS. 

Fotocred: Niklas Wallner och Lena Alfven(??) 

Kommentera här: