cykel cykel cykel...

 
Hejsan i brist på tid så kommer nu en summeringen på mina 4 senaste dagar här på Mallorca. Träningsdag nr2 blev ett distanspass på 4h med sällskap av Beata som numera bor på Mallorca. Vi cyklade upp mot den nordvästra kusten och tog en fika och cykla hem. Det var trevligt att starta med ett "normal långt" distanspass så i början på vistelsen. Dag nr3 blev ett rekordpass för mig, 180km på 5,5h dvs ca 33km/h. Mitt sällskap var det holländska herrlaget NWGVFiets voor een Huis Cycling team. Jag hade min brors gopro på cykeln, filmen ligger nedanför och på Johans blogg kan ni också se filmen (www.johannystrand.blogspot.com) . Dag nr4 startade vi med dem holländska killarna igen, bergsdistans skulle vi köra. Vi tog sällskap till första berget sen lät jag och Ellinor dom andra köra. Vi tog det i vårat tempo och cyklade runt till Valdemossa och sóller. Strax innan Sóller träffade vi på holländarna igen då de hade åkt en längre runda, vi åkte en stund ihop innan jag och Ellinor stannade för en fika. Det blev en riktigt lång dag på cykeln, 6,5h. Vi kom hem så sent att vi inte hann duscha innan middagen
Idag blev det en lugnare tur, jag och Ellinor gav oss ut och cyklade mot den molnigaste delen av ön. Vi klarade oss utan regn och fick strålande sol efter halva passet. Det blev bara strax över 3h för våra trötta ben idag.

Utsikten från mitt styre, ihopklippt av Johan.


Bilder från träningspassen m.m. 
 
 
 
 



Kommentera här: